25. kesäkuuta 2015

Huomisesta maratonista

Huomenna olisi vuorossa minun ihkaensimmäinen lukumaraton, jota hostaa Hyllytontun höpinöitä -blogi. Tämä on nyt surkea aloitus, mutta sanon sen kuitenkin heti: valitettavasti minulta ei onnistu vuorokauden pyhitys pelkästään lukemiselle. Huomenna minun täytyy herätä töihin kuudelta eli yöllä aloittaminen onnistu. Heräämistä seuraa tietysti työpäivä sekä muut arkirutiinit, joten aikaisintaan viideltä pystyisin aloittamaan. Ongelma onkin se, että minulle tuli eräs meno lauantai-aamuun ja siinä minulla menee mitä luultavammin vähintään viisi tuntia hukkaan. Mutta meno on minulle tärkeä ja tätä se elämä on. Siispä minulle jäi mietittäväksi, että aloittaisinko maratonini iltapäivästä vai aivan illasta vai jopa lähellä keskiyötä niin, että lauantai iltana voisin kirittää... No, katsotaan huomenna mihin aikaan tulen tänne.


Pirullisen hyvä kirja, mutta niin syntisen pitkä.................. Kuva täältä


Eli aikataulu on vielä ihan auki ja täysi sotku :D Sitten voisin tietysti valaista nerokasta lukutaktiikkaani, joka sekin on mennyt uusiksi tässä jo muutamaan kertaan. Minullahan ei ole lukumaratonista mitään varsinaista kokemusta (paitsi niistä omista pakkomielteisistä), joten olen ehkä vähän huono sanomaan mitään. Jos pitäisin oikein kunnon maratonin, en lähtisi millään järkäleellä, mutta en toisaalta millään sadan sivun minikirjoillakaan liikkeelle. Ennemminkin ottaisin niitä kirjoja, joita olen pitkään halunnut lukea ja nauttisin. Mutta aikatauluongelmieni vuoksi joudun vähän tinkimään myös luettavista kirjoista. Alunperin tarkoituksenani oli aloittaa maraton puhtaalta pöydältä Across the Universe - Matka alkaa -kirjalla, mutta nyt on käynyt niin, että tällä hetkellä minulla on pahasti kesken Monte Criston kreivi ja sen haluan saada loppuun. Eli sillä luultavasti mennään alkuun. Across the Universe ei ole mikään pakkolukeapakkolukea-kirja minulle, mutta se on roikkunut minulla lainassa niin kauan, että se pitää palauttaa kohta. Eli se on pakko lukea nyt.

Lainassa minulta ja aika kuluu pian loppuun eli melkein pakko lukea tämä :D Kuva täältä


En nyt jaksa ottaa tästä maratonista mitään ihan hirveitä paineita eli mennään sillä tahdilla ja niillä lukemisilla millä mennään. Minun ainoa rajoitteeni on lähinnä tuo aika, sinänsä maraton lukeminen vaikka pakolla ei olisi minulle mikään ongelma (teenhän sitä kaiken aikaa kouluhommien kanssa :D). Tarkoituksenani on lähinnä se, että kerrankin yrittämällä yrittäisin pyhittää aikani lukemiselle, ja saisinkin aikaiseksi vähän lukulistojen purkua.

Mutta palailen asiaan huomenna. Hauskaa maratonia kaikille ja lukuiloa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!